Zajęcia w ramach Akademii Szkolnych Talentów odbywają się regularnie w każdym tygodniu. Podopieczni pracują z tutorami Fundacji Nativated na podstawie przygotowanych planów mentoringowych. Co miesiąc przedstawiamy postępy wybranych dwóch uczestników Akademii.
Julia Stanisławiak
Julia realizuje w programie wiele ze swoich celów na rok 2020. Najważniejszym jest przygotowanie pod kątem jej wymarzonego kierunku studiów – medycyny. Dlatego też, zajęcia z chemii oraz biologii są priorytetem w jej rozkładzie zajęć. Dodatkowo, Julia realizuje również materiał ponadprogramowy i rozpoczyna już przygotowania pod kątem Olimpiady Chemicznej, do której planuje podejść w przyszłym roku. Jeżeli grafik Julii pomieści jeszcze więcej dodatkowych godzin zajęć pozalekcyjnych, Julia rozważa także przystąpienie do Olimpiady Biologicznej. Biorąc pod uwagę potencjalny wybór uniwersytetu zagranicznego, Julia przeznacza również kilka godzin tygodniowo na lekcje języka angielskiego zarówno z polską nauczycielką, jak i angielskim native speakerem. Ćwiczenia gramatyczne oraz rozmowy w tym języku zdają się już przynosić efekty, ponieważ umiejętności językowe Julii coraz bardziej przypominają naturalne wypowiedzi native speakerów. W ramach pracy pod kątem wyzwań, które pojawią się jeszcze przed wyborem uczelnianym, Julia sumiennie realizuje materiały przygotowujące ją do matury z matematyki, której wynik powinien oscylować, według oceny jej nauczyciela, w okolicach 100%. Nauczyciele podkreślają, że jej zaangażowanie, motywacja oraz ambicja jest jednym z najważniejszych części wszystkich zajęć oraz że to właśnie te cechy będą głównym powodem jej sukcesu w niedalekiej przyszłości.
Marcel Maciejczyk
Marcel jako tegoroczny maturzysta, zaplanował rok 2020 bardzo intensywnie, jednocześnie cały czas szukając nowych możliwości rozwoju. Pierwszym dużym osiągnięciem dla Marcela było osiągnięcie wyniku 8.0 z egzaminu IELTS, który jest jedną z najważniejszych kwalifikacji wymaganych na uczelnie zagraniczne. Ze względu na jego zainteresowanie informatyką, Marcel od kilku miesięcy przygotowywał się do testu wstępnego MAT, który jest częścią aplikacji na Computer Science na University of Oxford. Jako że Marcel ostatecznie zdecydował się aplikować na University of Cambridge w październiku przygotowywał się do egzaminu wstępnego CTMUA z matematyki oraz przystąpił do niego na początku listopada. Taki egzamin wymaga zarówno wybitnych umiejętności matematycznych jak i świetnego angielskiego – obie te umiejętności Marcel regularnie rozwija uczestnicząc w programie. Wybór uczelni nie będzie się jednak ograniczać jedynie do Wielkiej Brytanii, ponieważ Marcel również rozważa studiowanie w Szwajcarii. Dlatego też, następnym krokiem dla Marcela jest przystąpienie do Certyfikatu C1 z języka niemieckiego w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Swoją systematyczną pracą oraz determinacją Marcel jest na dobrej drodze do otrzymania ofert z wymarzonych renomowanych europejskich uczelni.