Co słychać u podopiecznych Akademii Szkolnych Talentów (cz.2)

Zajęcia w ramach Akademii Szkolnych Talentów odbywają się regularnie w każdym tygodniu. Podopieczni pracują z tutorami Fundacji Nativated na podstawie przygotowanych planów mentoringowych. Co miesiąc przedstawiamy postępy wybranych dwóch uczestników Akademii.

 

Anastazja Lipińska

Anastazja wiąże swoją przyszłość ściśle ze studiami prawniczymi. Jednym z jej najważniejszych priorytetów na rok 2020 jest Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Prawie. Dlatego też, od początku programu, poszerza swoją wiedzę poprzez cotygodniowe zajęcia z laureatem poprzedniej edycji. W listopadzie, Anastazja przystąpiła do pierwszego etapu olimpiady, który napisała bezbłędnie osiągając wynik 100%. Przez następne miesiące, Anastazja będzie kontynuować naukę tak, aby w lutym przystąpić do drugiego etapu Olimpiady i osiągnąć równie fantastyczny wynik. Równolegle, realizacja zajęć z matematyki oraz angielskiego jest niezbędna aby uzyskać wysokie wyniki na maturze. Jednakże, ze względu na to, że Anastazja osiąga już samodzielnie bardzo dobre wyniki w nauce, lekcje te realizują materiał ponadprogramowy.

 

Antoni Dec

Antoni ma szeroki zakres zainteresowań, od medycyny poprzez francuski aż po jazdę konną. W programie przygotowuje się pod kątem wymarzonego kierunku studiów – medycyny, realizując systematycznie lekcje biologii oraz chemii. Poza przygotowaniem maturalnym, uwzględniają one również zagadnienia Olimpiady Biologicznej, do której Antoni planuje przystąpić w niedalekiej przyszłości. Swoje zainteresowania Antoni ma szansę rozwijać podczas lekcji francuskiego prowadzonych przez native speakerkę, które poszerzają nie tylko umiejętności językowe Antoniego, ale także jego wiedzę na temat kultury francuskiej. Efekty jego pracy od początku programu zaczęły być widoczne w zakresie bardziej płynnych oraz naturalnych wypowiedzi. Zaczynając od poziomu A2, Antoni jest już teraz w stanie analizować artykuły prasowe oraz przygotowywać prezentacje na ich temat. Ze względu na fakt, że Antoni rozważa studiowanie za granicą, rozwija również swoje kompetencje w języku angielskim podczas zajęć z native speakerem. Jako stosunkowo młody uczeń, wykazuje się szeroką wiedzą medyczną w tym języku oraz dużym zaangażowaniem.