Co słychać u podopiecznych Akademii Szkolnych Talentów (cz.7)

Zajęcia w ramach Akademii Szkolnych Talentów odbywają się regularnie w każdym tygodniu. Podopieczni pracują z tutorami Fundacji Nativated na podstawie przygotowanych planów mentoringowych. Co miesiąc przedstawiamy postępy wybranych dwóch uczestników Akademii.

 

Michał Zdziarski 

Podczas ostatnich kilku miesięcy, Michał wykazał się dużymi postępami w szczególności w zakresie języka angielskiego oraz informatyki. Zajęcia poprzez realizację esejów oraz dłuższych artykułów na zróżnicowane tematy, takie jak globalna polityka, gospodarka czy filozofia, znacząco przyczyniły się do poszerzenia  zasobu słownictwa podopiecznego i poprawiły poziom i jakość jego wypowiedzi ustnych. Jak zaznacza nauczyciel, jego umiejętności są tym bardziej zaskakujące jako że nie jest uczniem specjalizującym się w humanistyce czy językach obcych. Pod kątem informatyki, z którą wiąże swoją przyszłość, Michał jest na bardzo dobrej drodze w przygotowaniach do matury w przyszłym roku. Michał bardzo szybko myśli, rozwiązuje złożone algorytmy i dobrze sobie radzi z układaniem modeli matematycznych. Mimo, że jest jeszcze kilka małych aspektów nad którymi będziemy pracować, to o wysoki wynik na maturze nie musimy się martwić.

 

Radosław Dawidowski

Kwiecień był bardzo intensywnym miesiącem dla Radka. Przygotowania do matury wiązały się ze zwiększoną liczbą lekcji z wielu przedmiotów. W międzyczasie, trzeba było znaleźć czas na uzupełnianie aplikacji na uczelnie zagraniczne, a dodatkowo, po drodze był jeszcze jeden ważny egzamin. Po miesiącach przygotowań oraz ciężkiej systematycznej pracy, Radek przystąpił do egzaminu TOEFL pod koniec kwietnia i osiągnął duży sukces. Wysokie wyniki, które uzyskał spełniają wymogi wszystkich uniwersytetów, na które składa on aplikacje. Jest to duży znaczący krok ku wybraniu przyszłej uczelni. Wyniki te nie tylko umożliwią Radkowi studiowanie zagranicą, ale także wybór tego kierunku i uniwersytetu, który najbardziej mu odpowiada. Radek otrzymał już ofertę z Uniwersytetu w Maastricht, King’s College London i University of Edinburgh  ale jesteśmy pewni, że więcej uczelni podejmie podobną decyzję.