Dzięki Qemetice ponad 30 uczniów uczestniczy w naszych zajęciach każdego tygodnia– to niesamowite widzieć, jak młodzi ludzie z zaangażowaniem podchodzą do zgłębiania ważnych tematów o zdrowiu psychicznym.
Do grona naszych mentorek dołączyła Martyna – studentka IV roku psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Martyna specjalizuje się w psychologii klinicznej i psychoseksuologii, a jej doświadczenie obejmuje działalność w organizacjach pozarządowych na rzecz lepszej edukacji. Prywatnie to miłośniczka wspinaczki górskiej i szczęśliwa opiekunka schroniskowego psiaka. W projekcie pełni rolę psychoedukatorki, a jej wkład już robi różnicę!
W tygodniu 3 tematem przewodnim było 7 Uczuć. Uczniowie m.in. ze szkół w Inowrocławiu poznali różne koncepcje emocji, takie jak koło emocji, i zastanawiali się, gdzie „mieszkają” emocje w ciele. Ćwiczyli rozpoznawanie emocji u siebie i innych, analizując także rolę emocji negatywnych. Podjęliśmy też temat tłumienia emocji ii przeprowadziliśmy ćwiczenia, takie jak „termometr emocji” – wszystko po to, by uczniowie mogli lepiej rozumieć swoje emocje i świadomie nimi zarządzać.
W tygodniu 4 zajęliśmy się tematem ciała i postrzegania siebie, zaczynając od pytania „Co dzisiaj jadłaś/jadłeś?”. Uczniowie rozmawiali o wpływie mediów na ich postrzeganie ciała oraz poznali objawy i skutki zaburzeń odżywiania, takich jak anoreksja, bulimia, ortoreksja i bigoreksja. Poprzez karty pracy i dyskusje zastanawialiśmy się, jak różne kultury definiują piękno oraz jakie przekazy promują media społecznościowe. Uczniowie odkryli też, gdzie mogą szukać pomocy, jeśli spotkają się z takimi trudnościami.
Te dwa tygodnie pokazały, jak ważne jest dostarczanie młodzieży wiedzy, która pomaga lepiej rozumieć siebie i otaczający nas świat. Z niecierpliwością czekamy na kolejne tygodnie pełne inspirujących rozmów! 🚀
Ósemka jako program mentoringu psychicznego dla ósmoklasistek i ósmoklasistów „wyrosła” z Akademii Szkolnych Talentów – unikalnego programu mentoringu edukacyjnego dla uczennic i uczniów szkół średnich.